User login

Dlaczego bilboardy obecnie się stały tak często wybieranym nośnikiem, jakie mają wady i zalety.

Częstym widokiem przy ruchliwszych ulicach i skrzyżowaniach są ogromne tablice reklamowe, nazywane również bilboardami. Ich rozmiar jest taki, że trudno ich nie zauważyć, szczególnie że nocą mają odpowiednie podświetlenia.




stanowisko
Autor: KLINGSPOR Schleiftechnologie
Źródło: http://www.flickr.com


Mimo wykorzystywanej coraz chętniej w reklamie nowoczesnej technologii bilboardy cały czas są ogromnie popularne wśród reklamodawców, i cały czas pojawiają się nowe lokalizacje z nimi. Bardzo ważną zaletą bilboardów jest przede wszystkim atrakcyjna cena zakupu reklamy i szansa na dotarcie do dużej liczby odbiorców. Billboard Zielona Góra zlokalizowany przykładowo obok ruchliwej trasy samochodowej jest każdego dnia widziany przez kilka tysięcy przebywających w samochodach osób. A jak ktoś jeździ taką trasą codziennie i każdego dnia widzi taką reklamę, to w wielu przypadkach w końcu ulegnie jej wpływowi.


Z powodu swojej wielkości i położenia billboard Bydgoszcz wymagał będzie odpowiedniej formy reklamowanej treści. Przekaz reklamy nie powinien być zbyt długi, bo jadący szybciej kierowca mógłby nie zdążyć go w całości przeczytać. Z tego też powodu najczęściej na bilboardzie pojawia się jakieś ciekawe zdjęcie czy rysunek, a do tego niedługie, chwytliwe hasło reklamowe. Niektórzy twórcy reklam idą jeszcze dalej i stosują rozwiązanie z puentą. Polega ono na tym, że początkowo nakleja coś intrygującego, co ma przyciągnąć ciekawość i uwagę odbiorców.




Po pewnym czasie pierwszy z plakatów zastąpiony zostaje kolejnym, na jakim będzie się znajdować wyjaśnienie całej zagadki, taki sposób reklamy jest coraz chętniej stosowany przez liczne firmy.